Zdjęcia odzieży na manekinie typu duch
Zdjęcia na niewidocznym manekinie zdobywają coraz większą popularność, są atrakcyjne sprzedażowo i tańsze niż wykonywanie zdjęć ubrań z wykorzystaniem modelki bądź modela. Fotograficzne manekiny typu duch doskonale prezentują ubrania, odzwierciedlają ich fason i skupiają uwagę odbiorcy na produkcie, a nie otoczeniu. Doskonałym uzupełnieniem „duchów” są zdjęcia szczegółów, które pokazują istotne dla klienta przeszycia, nadruki czy strukturę materiału.
W naszym portfolio są m.in.:
- zdjęcia ubrań damskich i sukienek
- zdjęcia ubrań męskich
- packshoty bluz damskich i młodzieżowych
- packshoty ubrań dziecięcych
- zdjęcia odzieży dla niemowląt
- zdjęcia odzieży sportowej i legginsów
- zdjęcia odzieży ciążowej
- packshoty odzieży medycznej
- zdjęcia odzieży roboczej
- zdjęcia okryć wierzchnich: kurtek, płaszczy
- zdjęcia kurtek męskich
- packshoty bielizny
- packshoty czapek, szalików, rękawiczek, chust
Etapy pracy nad zdjęciami typu duch:
- Wszystkie ubrania starannie przygotowujemy do zdjęć, prasujemy, odpowiednio układamy i stylizujemy na manekinie.
- Zdjęcia wykonujemy na profesjonalnych manekinach fotograficznych.
- Uzyskane zdjęcia poddajemy obróbce: poprawiamy kształt, usuwamy niedoskonałości, szparujemy (usuwamy tło).
- Przygotowujemy zdjęcia pod publikację w Internecie i/lub dostosowujemy do druku.
- Pakujemy i przygotowujemy ubrania do wysyłki.
Ceny za jedno zdjęcie ubrania na niewidocznym manekinie typu duch wraz z obróbką i prasowaniem zaczynają się od 22 zł, natomiast cena za zdjęcie szczegółu od 10 zł (patrz: cennik packshotów). Tańszą alternatywą dla wyżej wymienionego wariantu są zdjęcia z podstawową obróbką tzn. tło nie jest wtedy wycinane, retuszowane są rażące niedoskonałości ubrania. Cena za takie zdjęcie na manekinie bez jego wycięcia z tła i podstawową obróbką zaczyna się od 12 zł, a na płasko – od 11 zł. Zapraszamy do kontaktu w celu dokładnej wyceny.
Nie znalazłeś na liście przedmiotu, który chcesz sfotografować? Skontaktuj się z nami!
Zdjęcia na płasko (flatshoty)
Zdjęcia wykonywane na płasko to idealny sposób na zaprezentowanie przede wszystkim odzieży dziecięcej. Ubrania dla dzieci rządzą się swoimi prawami, ich różnorodność i wielość rozmiarów powodują, że najskuteczniejszą metodą ich fotografowania są flatshoty. Pozwalają one atrakcyjnie przedstawić ubranie oraz co ważne w przypadku sprzedaży w Internecie zachować ciągłość i konsekwencję w prezentowaniu odzieży.
Podobnie jak w przypadku zdjęć na niewidocznym manekinie, wszystkie ubrania starannie przygotowujemy do zdjęć: prasujemy lub odpowiednio zaginamy, by nadać im pożądany kształt. Następnie poddajemy obróbce. Oczywiście zdjęcia ubrań na płasko nie ograniczają się jedynie do odzieży dziecięcej. Każde inne zdjęcie ubrania może zostać wykonane w technice flatshot.
Cena za jedno zdjęcie typu flatshot wraz z obróbką zaczyna się od 21 zł (patrz: cennik). Zapraszamy do kontaktu w celu dokładnej wyceny.
Nie znalazłeś na liście przedmiotu, który chcesz sfotografować? Skontaktuj się z nami! Sprawdź nasze FB oraz IG.
Jak robić zdjęcia ubrań do sprzedaży?
Przede wszystkim należy pamiętać o profesjonalizmie zdjęć, niezależnie od tego, czy fotografowany produkt jest wart 20 złotych, czy 400 złotych.
Wszystkie zdjęcia najlepiej zlecić do wykonania w jednym studiu, aby uzyskać takie same efekty wyjściowe – to znaczy, spójną stylistykę fotografii, które znajdą się w Państwa katalogu.
Czy zdjęcia typu duch są odpowiednie do lookbooka?
Z zasady lookbook nie powinien zawierać fotografii na białym tle, bo przecież ma prezentować odzież podczas użytkowania. Kreuje modę i świeże spojrzenie na ubiór. Packshoty można do niego ewentualnie dodać w postaci dodatku, jako miniaturki samego produktu. Zwykle jednak produkt wskazuje się odpowiednim opisem, a na stronach internetowych dodaje się odnośniki do towaru. Fajne są także interaktywne obrazki, które po dotknięciu elementu ubioru na urządzeniu dotykowym, albo po kliknięciu na komputerze pokazują packshot z opisem i ceną produktu.
Jak przyciągnąć i utrzymać klientów w sklepie internetowym za pomocą zdjęć odzieży?
Naszym zdaniem należy mieszać techniki prezentacji produktów. W samym sklepie warto prezentować fotografie typu duch, ale już w grafikach reklamowych, social media, czy te wysyłane w newsletterach warto przeplatać z fotografiami na modelach/modelkach.
Kreatywność często jest kluczem do sukcesu. Zapewniamy jednak, że jeśli produkt jest dobry, to obroni się samym zdjęciem na manekinie typu duch.
Jeśli miałbym wybrać pomiędzy zdjęciami na manekinie, wieszaku, albo flatshotem to, co byście polecili?
Zdecydowanie polecamy zdjęcia na manekinie typu duch. Są one najbardziej zbliżone do naturalnego wyglądu ubrania na ciele.
Co ciekawe, niektórzy nasi klienci uważają, że liczba zwrotów ubrań się zmniejszyła, od kiedy na ich sklepie pojawiły się zdjęcia w formie „ducha”. Nie możemy jednak w żaden naukowy sposób dowieść tej tezy.
Z kolei fotografie ubrań na płasko, albo na wieszaku mogą być dobrym uzupełnieniem, które niekiedy trzeba dodać z powodów technicznych ubrania. Z reguły doradzamy jedno z tych dwóch typów jako uzupełnienie fotografii.