Fotografia produktowa obuwia
Dobre zdjęcie produktowe obuwia to przede wszystkim dbałość o ukazanie faktury materiału, istotnych szczegółów przedmiotu oraz dokładne odwzorowanie jego koloru.
W naszym studio fotografujemy obuwie damskie, męskie i dziecięce. Poniżej m.in.:
- zdjęcia szpilek, czółenek
- zdjęcia damskich butów zimowych, kozaków
- zdjęcia sandałów
- packshoty półbutów i męskich butów wizytowych
- botki, sztyblety
- zdjęcia klapek i sandałów męskich
Największą wagę przykładamy do standaryzacji, dbamy aby Twoje buty były jednakowo oświetlone, ustawione pod tym samym kątem, identycznie wykadrowane, tak aby atrakcyjnie prezentowały się na stronie internetowej oraz w katalogach drukowanych. Powtarzalność ujęć i ich unifikacja zwłaszcza w obrębie kolekcji świadczą o profesjonalnym podejściu sprzedającego do klientów.
Wszystkie zdjęcia poddawane są obróbce: usuwamy niedoskonałości, szparujemy – dzięki czemu obuwie można umieścić na dowolnym tle.
Cena za jedno zdjęcie wraz z obróbką zaczyna się od 9 zł*
Cena obowiązuje w przypadku, gdy z sesji wychodzi ponad 100 zdjęć. Ostateczna cena zależy od liczby produktów. Zapraszamy do kontaktu w celu ustalenia szczegółów. (patrz: cennik packshotów).
Nie znalazłeś na liście przedmiotu, który chcesz sfotografować? Skontaktuj się z nami! Zobacz też co dzieje się na FB oraz IG !
Informacje dodatkowe
Jaka będzie minimalna ilość produktów do sfotografowania?
Nie mamy minimalnej ilości towarów wymaganych do rozpoczęcia sesji fotograficznej. Jednakże dobre ceny uzyskasz u nas, gdy zamówisz przynajmniej 31 zdjęć (ok. 10 par obuwia)
Czy packshoty butów sprzedają lepiej niż buty na modelu/modelce?
Naszym zdaniem nowy produkt zawsze warto zaprezentować na różne sposoby.
Z jednej strony pokazać packshot, czyli buty na białym tle, tak aby nic nie rozpraszało uwagi naszych klientów, a także by mogli obejrzeć szczegóły produktów. Do tego potrzebna jest możliwość odpowiedniego przybliżania zdjęć.
Dobre zdjęcia obuwia zwykle mieszczą się w przedziale 3-6 sztuk.
Do tego warto zaprezentować buty na modelu. To bardziej żywe fotografie prezentujące produkt w naturalnym otoczeniu. 2 zdjęcia powinny wystarczyć.
Skala produktów w sklepie internetowym
Decydując się na prezentację każdej kolekcji obuwia warto rozważyć wielkość prezentowanych produktów na zdjęciach. Czasem, klienci postawieni są pomiędzy wyborem kilku butów z oferty i porównują je między sobą.
W takim przypadku zastosowanie jednej skali wielkości na zdjęciach pomoże im wybrać.
Ostatecznie mogą jednak zamówić kilka par, przymierzyć je i oddać niepasujące rozmiary.
Darmowa przesyłka na zakup butów? Koszty, czy wyższa sprzedaż?
Każda firma sprzedająca buty dwoi się i troi, aby udogodnić zakup klientowi oferując bezpłatną wysyłkę, a jednocześnie zmaksymalizować zysk.
Zwykle marże na zakup jednej pary obuwia pozwalają zaoferować bezpłatną wysyłkę, w granicach kosztu 10 zł. Ale problem pojawia się, gdy do kosztów dochodzi jeszcze koszt pozyskania zamówienia (np. z pomocą reklamy), który zwykle pochłania 20-30% marży. Wielu sprzedawców zabezpiecza się płatnym zwrotem, co w dłuższej perspektywie czasu znowu zmniejsza zainteresowanie klientów zakupami.
Idealnym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie bezpłatnego zwrotu od danej kwoty zakupów – np. 300 zł. Ale tu znowu mamy problem, bo klienci zwykle zamawiają kilka par butów – nawet tych samych modeli w różnych rozmiarach. Ostatecznie kupują jedną parę, a resztę odsyłają z powrotem.
Czy jest na to rada? Zimna kalkulacja kosztów będzie najlepszym wyjściem. Możecie Państwo także spróbować przeprowadzić testy bezpłatnej wysyłki i zwrotów. Warto jednak podkreślić, że taki test musi być wsparty reklamą informacyjną, albo mailingiem/social media i aby był miarodajny powinien trwać przynajmniej kilka miesięcy.
Czego unikać aby wykonać dobre zdjęcia butów?
Jeżeli zdecydowaliście się Państwo na zlecenie zdjęć lub wykonanie ich samemu, radzimy uważać na poniższe czynniki, które mogą sprawić, że zdjęcie nie będzie atrakcyjne.
Wiele zaś zależy od specyfiki zlecenia.
Najczęstsze błędy to m.in:
- nieodpowiednie tło,
- nieprawidłowe użycie lamp – zarówno oświetlających tło, jak i przedmiot,
- nieostre fotografie – lekko poruszone,
- przed wykonaniem zdjęcia fotograf nie wyczyścił przedmiotów – co jest szczególnie ważne w butach skórzanych,
- nieodpowiednio dobrany balans bieli – wtedy zdjęcie staje się niebieskie lub żółtawe,
- nieprawidłowe kadrowanie – bardzo częsty błąd w przypadku fotografii butów,
- niewłaściwa orientacja pionowo-pozioma.