Jeszcze się nie przekonałeś? Poniższe informacje pomogą rozwiać wątpliwości.
Czy zdarzyło Ci się kiedyś, gdy pierwsze emocje związane z otwarciem przesyłki już opadły, zacząłeś się przyglądać nabytej rzeczy? Po jakimś czasie zorientowałeś się, że właściwie to w internecie ten przedmiot wyglądał lepiej. Bardziej atrakcyjnie…
Atrakcyjne zdjęcia produktów? Jakie właściwie są kluczowe elementy fotografii produktowej?
Klienci w dużej mierze kupują oczami.
Nie bez powodu restauracyjne zdjęcia pompują swoje kanapki do granic możliwości. Sałata jest wielka jakby rosła w środku, a mięso ocieka soczystością.
Wiadomo przecież, że w cyfrowym świecie wzrok jest najbardziej wyostrzonym zmysłem i właściwie jedynym, który pozwala nam oceniać produkt niezależnie od opinii innych osób. Czasem pożądamy czegoś głównie dlatego, że ładnie wygląda, a nie koniecznie musi najlepiej spełniać swoje funkcje.
Dlatego dobre zdjęcia:
- podkreślają walory produktu
- pokazują go z najatrakcyjniejszej strony, często w atrakcyjnym otoczeniu i świetle
- podkreślają jego proporcje – nawet mały przedmiot może robić ogromne wrażenie
- zawierają kluczowe lub nawet wszystkie funkcjonalne elementy przedmiotu
Jeśli chcesz sprzedawać w internecie dobre zdjęcia produktowe to podstawa.
Szare kolory, wpadające agresywne światło lampy i nieatrakcyjne tło są domeną zdjęć publikowanych prywatnie na serwisach aukcyjnych, ogłoszeniowych. Większość osób kojarzy je jednoznacznie z pomniejszoną jakością, albo z ryzykiem zakupowym. W dodatku, niedbała fotografia może, w opinii kupującego, odzwierciedlać stosunek autora zdjęcia do przedmiotu. Niechlujne pakowanie, kompozycja zdjęcia zniechęcają.
Od wiarygodnych sklepów wymagane są zaś profesjonalne zdjęcia – a przynajmniej poprawnie zrobione – na białym lub innym neutralnym tle.
Koszt jednego profesjonalnego zdjęcia wynosi średnio od 10 do 50 zł. Wszystko zależy, co jest fotografowane.
Mało tego, jedno profesjonalne zdjęcie nie zdobędzie Ci klientów. Musisz trzymać poziom w całej estetyce swojej witryny.
Z tego powodu warto zamówić sesję zdjęciową produktów – czyli wysyłać produkty do zdjęć całymi seriami i najlepiej do jednego studia. Uzyskasz wtedy identyczne zdjęcia typu packshot. Nie będą się różnić tłem ustawieniem względem aparatu, kompozycją kadru, sposobem oświetlenia, metodą obróbki.
Unikniesz dzięki temu:
- zmiany ujęć,
- zmiany perspektywy,
- oddalenia aparatu fotograficznego od obiektu
Za każdym razem otrzymasz od nas podobne lub bardzo zbliżone zdjęcia. Nasze studio fotografii będzie mogło dopasować je do wcześniejszych realizacji.
Przywiązujemy wagę do detali. Nasza obsługa dba o powtarzalną jakość dla naszych stałych Klientów
Zamawiając u nas zdjęcia reklamowe do e-commerce, albo na serwisy aukcyjne otrzymasz wysokiej jakości pliki graficzne, a także pliki w formacie odpowiednim do Twoich mediów.
Możemy ustalić:
- format plików
- rozmiar plików
- zróżnicowane poziomy kompresji (od minimalnej, średniej i maksymalnej kompresji, przy czym ta ostatnia wiąże się ze spadkiem jakości zdjęć – jest dobra jedynie, gdy zdjęć nie można powiększyć)
- scenariusz sesji, otoczenie dla poszczególnych obiektów
- detale dotyczące fotografowania wszystkich poszczególnych produktów (ten proces zwykle zawiera wiele czasu na przygotowanie. Musimy jednak przyznać, że warto poświęcić temu czas)
- i inne detale
Dlaczego fotografia produktowa jest tak ważna?
Świetne zdjęcia produktowe nie tylko zachęcają użytkowników do zakupu.
Przede wszystkim pobudzają pożądanie.
Już samo udostępnianie ich w mediach społecznościowych może być powodem do celebracji. Nawet jeśli nie widzimy tego wprost, to głęboko na podświadomym poziomie wrażliwości, lubimy chwalić się naszymi znaleziskami. Szczególnie gdy są piękne.
Ile kosztuje fotografia produktowa – packshot?
Dobra fotografia reklamowa mieści w sobie nie tylko zrobienie zdjęcia, ale też retusz i odpowiednie formatowanie.
Te czynniki głównie składają się na cennik zdjęć.
Jest on niestety mocno zróżnicowany zależnie od stopnia pracy z pojedynczym produktem.
Dla przykładu, zdjęcia biżuterii jest wymagająca, bo należy ustawić lampy i blendy (przepuszczalne przysłony światła) tak aby zniwelować wszystkie niechciane odbicia i zachować tylko te, które podkreślają walory biżuterii.
Z kolei zdjęcia wykonane jedzeniu tylko wymagają przygotowania odpowiedniej kompozycji, ale też stylizacji pojedynczych składników. Czy wiesz, że w fotografiach jedzenia w największych fast foodach często stosuje się sztuczne zamienniki składników, by wyglądały doskonale na zdjęciu?
Teoretycznie najmniej wymagające są zdjęcia galanterii skórzanej oraz butów – za nie zapłacisz najmniej. Droższe jest już wykonanie zdjęć ubrań – czy to fotografowanych na płasko, czy na manekinie typu duch.
Nie ukrywamy też, że im miej produktów nam dostarczysz, tym więcej czasu będziemy musieli poświęcić na wszystkie czynności, a mniej na samo fotografowanie.
Nasze ceny są najbardziej przystępne powyżej 60 zdjęć. Czasem mogą to być już zdjęcia 5 produktów – na przykład plecaków, czy toreb, które wymagają zdjęć detali. Jeśli chodzi o ubrania typu duch, lub zdjęcia ubrań na płasko, zwykle wykonujemy zwykle wykonujemy 2-4 zdjęcia (przód, tył, 2 boki lub skos) oraz detale (zbliżenia na klapy, guziki, zamki, metki, nadruki, wzory oraz strukturę materiału).
Niezależnie od niego skontaktuj się z nami, potrafimy pozytywnie zaskoczyć.
Zakres naszego działania: Cała Polska.
Więcej szczegółów w opisach naszej oferty: Fotografia produktowa Warszawa, fotografia produktowa Katowice
Częste pytania Klientów:
Jakie zdjęcia warto wybrać do sklepu online?
Przede wszystkim zgodne z szatą graficzną sklepu. Jeśli zacząłeś budować swój sklep na szablonie z małą ilością grafiki trzymaj się jednej tonacji zdjęć i kilku wybranych kolorów. Z góry należy zaplanować, jakie będą kolejne produkty, aby dobrać pasujący do nich styl.
Co do samych zdjęć to proponujemy wybrać sprawdzone rozwiązania:
- Zdjęcia główne, przedstawiające cały produkt
- Zdjęcia szczegółowe – przedstawiające detale lub funkcje produktu
- Zdjęcia z realnego zastosowania – np. w różnych warunkach pogodowych, jak przedmiot wygląda w naturalnym otoczeniu, w relacji z innymi przedmiotami, wśród których może występować
Co możemy dla Ciebie sfotografować?
Wszystkie szczegóły znajdziesz w naszym cenniku.
Specjalizujemy się w zdjęciach:
- ubrań na manekinie typu duch
- ubrań na wieszaku lub zdjęcia na płasko (flatshoty)
- zdjęć obuwia
- zdjęć galanterii
- zdjęć biżuterii
- zdjęć zegarków
- zdjęć reklamowych
- różnych innych packshotów – mniej popularnych – zadzwoń, aby dopytać o szczegóły. Nie lubimy się ograniczać.
Co musisz nam wysłać abyśmy wykonali dobre zdjęcia produktów?
Oczywiście towary, a także, jeśli chcesz wszelkie dodatki potrzebne do fotografowania produktu (np. inne tło, dekoracje). Ostatnią lecz równie ważną rzeczą są wytyczne odnośnie zdjęć. Jeśli chcesz uzyskać konkretne efekty musisz je dokładnie opisać.
My zajmiemy się oświetleniem, przygotujemy białe tło, zniwelujemy cienie, ustawimy ostrość itd.
Fotografia produktowa dla e-commerce
Realizujemy szereg zdjęć dla sklepów i serwisów aukcyjnych, a także zdjęć na grafikę do bannerów, e-maili, social mediów oraz reklam. Niekiedy wszystkie te formy wymagają osobnego scenariusza.
Zdjęcia przesyłamy w wybranych przez Ciebie formacie graficznym, zwykle w dwóch rozmiarach: pełnym rozmiarze zdjęcia oraz w rozmiarze docelowym na sklep (np. 1000 x 1000 pixeli). Do obróbki używamy popularnych programów graficznych, jak Photoshop, Lightroom, dzięki czemu Twoi graficy będą mogli je edytować u siebie bez straty jakości.
Opinie na temat naszego studia fotograficznego znajdziesz w naszych mediach społecznościowych, oraz na mapie Google.
Zobacz: fotografia produktowa cennik