Zadzwoń 533 410 388
Wygoda 7, 28-313 Imielno
kontakt@bezcieniowa.pl

Zdjęcia packshotowe – prezentujemy nasz warsztat. Zobacz też naszą ofertę



zdjecia fotografii bezcieniowej - Bezcieniowa.pl

W tym tekście dość zwięźle omawiamy zagadnienie wykonywania zdjęć packshotowych. Zaprezentujemy 3 techniki wykonywania zdjęć, co uzależnione jest od różnych typów produktów. Postaramy się też w telegraficznym skrócie omówić cały proces wykonywania tych fotografii.

Jeśli chcesz, możesz również powierzyć nam realizację zdjęć dla Twojej marki. Specjalizujemy się w wykonywaniu zdjęć ubrań, rozmaitych packshotów, a także szerzej pojmowanej fotografii reklamowej.

3 zasadnicze typy zdjęć produktowych typu packshot

Podczas naszej wieloletniej pracy wyróżniliśmy 3 zasadnicze typy przedmiotów, które wymagają swoistych umiejętności i sprzętu do właściwego ich fotografowania.

  • zdjęcia biżuterii oraz galanterii skórzanej – czyli zdjęcia wyrobów z elementami dobrze odbijającymi światło. Wszelkie złocenia, srebrzenia i materiały szlachetne doskonale odbijają tzw. bliki (refleksy świetlne). Fotografowanie przedmiotu polega zatem na zredukowaniu odbić punktów świetlnych.
  • zdjęcia ubrań – tutaj do wyboru są trzy techniki fotografii ubrań. Najciekawszą i najchętniej zamawianą są zdjęcia na manekinie typu duch – czyli takim manekinie, które go nie widać. Charakteryzują się one wysoką jakością zdjęć na białym tle, bo podkreślają kształty odzieży.
  • packshoty innych produktówzdjęcia butów, elektroniki, pasmanterii, artykułów spożywczych i wielu innych.

Jeśli interesuje Cię jeden z tych działów zapraszany do zapoznania się ze szczegółami naszej oferty.

Zapraszamy do kontaktu lub przejrzenia naszej oferty

Zobacz cennik packshotów

Telefon: 533 410 388
E-mail: kontakt@bezcieniowa.pl

Co to są packshoty i gdzie się je wykorzystuje?

Zdjęcia Packshot to specjalistyczne zdjęcia produktów, które są wykorzystywane w celach komercyjnych, takich jak reklamy, katalogi produktów i sklepy internetowe.

Termin „packshot” to połączenie słów „opakowanie” i „strzał”, a te zdjęcia są zwykle robione z produktów, które są dostarczane w jakimś opakowaniu.

Aby uzyskać dobre tego typu zdjęcie, produkt musi być odpowiednio oświetlony, aby wszystkie szczegóły były widoczne. Tło powinno być jednolite, bez zagięć, aby nie odwracało uwagi od samego produktu. Jest to właśnie W większości przypadków zdjęcia packshotowe wykonuje się obiektywem makro, aby uchwycić nawet najdrobniejsze szczegóły.

Jeśli sprzedajesz produkt online lub tworzysz reklamę, zdjęcia mogą sprawić, że Twój produkt będzie wyglądał bardziej atrakcyjnie dla potencjalnych klientów.

Czego potrzebujesz, aby zrobić dobre packshoty?

studio fotograficzne 2 Bezcieniowa.pl

Do robienia przystępnej j zdjęć packshotowych nie potrzeba dużo drogiego sprzętu. Kilka kluczowych rzeczy pomoże Ci zacząć:

1. Statyw — Pomoże to utrzymać aparat stabilnie i uniknąć rozmazanych zdjęć. Przede wszystkim potrzebny jest do tego aby każdy produkt był fotografowany z tego samego kąta.

2. Zdalne wyzwalanie migawki — umożliwia robienie zdjęć bez konieczności dotykania aparatu, zapobiegając drganiom i zapewniając doskonałą ostrość obrazu.

3. Pudełko oświetleniowe (softbox) lub bardziej profesjonalne oświetlenie studia. Oświetlenie jest kluczowe do prawidłowego wykonania packshotów. Konieczne jest rozszczepianie i łagodzenie światła, tak aby uniknąć niepotrzebnych cieni – tu warto wykorzystać blendy, parasolki odbijające, lampy z filtrami. Każdy fotograf wykonujący zdjęcia produktowe praktycznie więcej inwestuje w oświetlenie niż obiektywy. Niestety, na temat oświetlenia można napisać osobny elaborat, a my nie chcemy zbytnio zwiększać objętości tego tekstu. Jeśli ten temat Cię interesuje daj nam znać, niedługo rozwiniemy go w innym naszym tekście.

Jak skonfigurować studio do robienia zdjęć packshotów

1. Najpierw musisz określić temat swojego zdjęcia. Pomoże Ci to wybrać odpowiednie tło i przyrządy do zbudowania odpowiedniego oświetlenia.

2. Następnie oceniasz fakturę przedmiotu, usuwasz z niego skazy, czyścisz go, polerujesz.

3. Sprawdzasz jak przedmiot reaguje na światło – czy nie trzeba go przysłonić, zniwelować dostęp światła z jednej lub kilku stron.

4. Kolejnym krokiem jest konfiguracja aparatu i oświetlenia. Są to parametry zaawansowane i wymagające odpowiedniego ustawienia zależnego od wielu czynników, dlatego nie możemy go tak łatwo opisać w tym miejscu.

5.Upewnij się, że aparat jest ustawiony pod odpowiednim kątem, a światło równomiernie pada na obiekt. Zbyt intensywne światło punktowe spowoduje jego rozjaśnienie w jednym miejscu, czego chcemy uniknąć.

6. Gdy wszystko jest już gotowe możesz wykonać serię zdjęć paru podobnych produktów

7. Następnie warto sprawdzić efekty w programie graficznym, w którym wykonuje się mniej lub bardziej zaawansowaną postprodukcję. Wiele zależy od tego, jakiej jakości zdjęć oczekujesz. Tak na prawdę postprodukcja może stanowić ponad połowę pracy nad zdjęciem.

Z uwagi na skomplikowanie procesu warto sfotografować produkty wielokrotnie z różnymi testowymi ustawieniami aparatu. Odpowiedni profil zdjęciowy wykształcony podczas licznych prób pozwala w końcu wykonać zdjęcia o pożądanej jakości.

Robienie świetnych zdjęć packshotowych – porady i wskazówki

czytaj dalej pod galerią zdjęć

Sprzedajesz produkty online? Wiesz zatem, jak ważne są dobre zdjęcia produktów. W końcu zdjęcie jest często pierwszą rzeczą, którą widzą potencjalni klienci. Dlatego zebraliśmy kilka wskazówek, jak robić świetne packshoty.

Dzięki kilku prostym wskazówkom możesz szybko poprawić jakość zdjęć dla e-commerce lub aukcji internetowych. Warto zainwestować nie tylko w zwykłe zdjęcia produktów, ale też packshoty, które coraz częściej są wymogiem na marketplace’ach.

Im lepsze zdjęcie, tym większa szansa, że ktoś kupi Twój produkt, albo chociaż nie ucieknie do konkurencji, która ma poprawne zdjęcia.

Oto nasze najlepsze wskazówki:

1. Użyj jednolitego tła wysokiej jakości – na słabym tle będzie widać każde zagniecenie czy niedociągnięcia faktury

2. Użyj statywu i znajdź odpowiedni kąt do robienia zdjęć

5. Użyj odpowiedniego obiektywu – do detalu warto zastosować obiektyw do makro fotografii

6. Zrób wiele zdjęć aby mieć dobry materiał do edycji

7. Edytuj swoje zdjęcia i zachowuj presety

8. Zapisuj zdjęcia w różnych formatach, zachowaj też pliki TIFF.

9. Znajdź odpowiednie ustawienia dla wszystkich parametrów i powielaj je w przypadku tych samych produktów. Modyfikuj i ulepszaj style w miarę potrzeby

10. Nie zapominaj o zmianach w trendach fotograficznych – obserwuj rynek, słuchaj klientów i czytaj opinie ekspertów

Zapraszamy do kontaktu

Telefon: 533 410 388

kontakt@bezcieniowa.pl

Adres wysyłki produktów: Wygoda 7, 28-313 Imielno

Odpowiedzi na pytania uzupełniające do tekstu

Co to jest szparowanie?

To usuwanie tła ze zdjęcia. Tego typu zdjęcie zapisywane jest jako plik .PNG, przez co ma przezroczyste tło, co pozwala na dalszą edycję i zwiększa jego użyteczność. Takie zdjęcie produktowe może być wykorzystane m.in do tworzenia grafik komputerowych, banerów, albo może być umieszczone na dowolnym tle. Odpowiednie szparowanie często pozwala wkomponować przedmiot w różne otoczenie.

Zagrania głębią ostrości

Pełną głębię ostrości można uzyskać stosując sztuczkę podczas postprodukcji – tak zwany focus stacking. To metoda polegając na wykonaniu serii zdjęć o różnej ostrości, które są kolejno łączone w jedno ostre ujęcie.

Czy można wykonać packshoty mebli?

Oczywiście że tak. W przypadku mebli wielkogabarytowych potrzebne jest odpowiednio duże studio.
Jak tego dokonać? Najpierw wybierz mebel, który chcesz sfotografować. Następnie ustaw aparat na statywie , tak, aby był skierowany bezpośrednio na mebel. Potem użyj światłomierza, aby zmierzyć światło padające z kierunku kamery i odpowiednio dostosuj przysłonę. Zrób zdjęcie próbne i sprawdź ekspozycję. Jeśli to konieczne, dostosuj pozycję statywu i/lub kąt aparatu, aż będziesz zadowolony z kompozycji ujęcia. Wtedy wykonaj serię zdjęć zmieniając parametry aparatu lub oświetlenia. Zapisz kolejne ustawienia aby wybrać najlepsze z nich na komputerze i zastosować do innych mebli tego typu. Na koniec przejrzyj zdjęcia i wprowadź niezbędne poprawki.

Czy podczas fotografii wielu produktów tworzy się kompozycję produktów czy fotografuje pojedyncze elementy?

Wszystko zależy od potrzeb Klienta. My pracujemy z oba modelami zdjęć reklamowych.
Kompozycja produktów powstaje, gdy fotografowanych jest wiele produktów albo gdy jeden produkt ma wiele elementów które trzeba pokazać w całości, w zestawie, ale też osobno.
Sesja zdjęciowa odbywa się przez uwzględnienie rozmiaru, kształtu i kolorów produktów. Kompozycja powinna być przyjemna dla oka i sprawiać, że produkty wyglądają jak najlepiej. Poszczególne elementy należy sfotografować osobno, jeśli produkty są małe lub mają zbliżoną kolorystykę.
Warto pamiętać, że tego typu fotografie wpływają na cennik kompletu zdjęć typu packshot.

Przejdź do początku strony