Zadzwoń 0048 533 410 388
Wygoda 7, 28-313 Imielno
kontakt@bezcieniowa.pl

Zdjęcia produktowe na najwyższym poziomie



Oferujemy wykonanie zdjęć produktowych dla różnych produktów i do wykorzystania w różnych celach.

Specjalizujemy się w fotografii typu packshot – czyli fotografii produktowej na białym tle.

To profesjonalne zdjęcia które podkreślają detale produktu. Idealne do katalogów, sklepów internetowych, reklam Google, czy do wykorzystania w grafikach internetowych, social media, e-mailach.

Jakiego rodzaju zdjęcia produktowe wykonujemy:

Realizacje prezentujemy na całej naszej stronie internetowej.

Jeśli masz pytania odnośnie konkretnego rodzaju produktów, skontaktuj się z nami.

Jak działamy

  1. Ustalamy szczegóły zlecenia, otrzymujesz od nas wycenę
  2. Przesyłasz nam swoje produkty w określonym terminie
  3. Realizujemy sesję zdjęciową
  4. Obrabiamy zdjęcia i wysyłamy do Ciebie gotowe pliki graficzne w rozmiarach jakich potrzebujesz
  5. Równocześnie produkty wracają tą samą drogą
  6. A wszystko to w ustalonym terminie

Jesteśmy elastycznym studiem fotograficznym, które potrafi dostosować się do zmieniających się potrzeb Klientów.

Przesyłamy pliki graficzne w rozmiarach potrzebnych do sklepu internetowego, a także pliki wysokiej jakości, w dużym rozmiarze – do późniejszej edycji. Nie zapłacisz ani złotówki więcej za pliki TIFF

Przekazanie praw majątkowych do zdjęć odbywa się na zasadzie faktury, która jednocześnie jest potwierdzeniem umowy.

Zdjęciami możesz zarządzać do woli, bezterminowo. W końcu to Twoje zdjęcia.

Zobacz Cennik zdjęć produktowych

Dowiesz się ile kosztują zdjęcia produktowe.

Jak przebiega proces wykonywania Packshotów

Zdjęcia katalogowe i e-commerce (lub na aukcje internetowe) to najczęściej tak zwane packshoty.

Produkty są przygotowywane do zdjęć, to znaczy ubrania dobrze oświetlane, aby podkreślić ich kształt oraz materiał. Tego typu zdjęcia rzetelnie odwzorowują fotografowany przedmiot podkreślając także detale produktu. Dobry packshot pozwala klientowi często przybliżyć zdjęcie i przyjrzeć się wykończeniu towaru.

Tego typu zdjęcia najczęściej wykonywane są na białym tle. W etapie postprodukcji produkt jest dopieszczany zgodnie z oczekiwaniami klienta.

Najlepsze zdjęcia produktu do serwisów aukcyjnych

Obecnie większość serwisów aukcyjnych – allegro, amazon, erli, shopee – wymaga fotografii produktowych na białym tle, a najlepiej, aby to był obraz bezcieniowy. To znaczy, pozbawiony odblasku na spodzie, albo pozbawiony dużego cienia pod produktem.

Tego typu zdjęcia mają szczególne znaczenie przy prezentowaniu ich dużej liczby. Dzięki nim klient sklepu może łatwo poszukiwać konkretnych produktów. Nie męczy się, i nie wymaga to od niego nadmiernej uwagi. Tę złotą zasadę znajdziemy m.in. w kultowej już książce „Nie każ mi myśleć!” Steve’a Kruga.

Jeżeli nie możecie sobie Państwo poradzić z umieszczeniem zdjęć na serwisach aukcyjnych zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.

Co ciekawe, białe tło może nie być tak oczywiście łatwe do wykonania. W systemie kolorystyki komputerowej RGB czysta biel przyjmuje wartości 255, 255, 255. Jeżeli tło przybiera zbliżone do niego wartości np rzędu 240-250 będzie to lekko żółtawa biel, często niezauważalna gołym okiem. Niestety algorytm sprawdzający zdjęcia allegro wyłapie ten błąd i odrzuci zdjęcia.

Zauważyliśmy też, że coraz więcej przedsiębiorców zamawia inne zdjęcia na serwisy aukcyjne, a inne na własne strony internetowe i katalogi. Warto się wyróżnić, szczególnie jeżeli zależy Państwu na wyświetleniach swoich obrazków w zakładce Google Grafika. Niektóre branże są wręcz oblegane pod kątem graficznych wyszukiwań.

Dobra fotografia produktowa zwiększa konwersję w sklepie internetowym

Jedno z badań firmy Forrester.com dowiodło w 2016 roku o wyższej skuteczności profesjonalnych zdjęć produktowych w zestawieniu ze zdjęciami niższej jakości.

Wyniki testu były jednoznaczne – dobre zdjęcia zwiększają konwersję nawet trzykrotnie. Zobacz badanie

Kilka naszych uwag do badania:

Skok współczynnika konwersji o 300% nie oznacza od razu skoku wyniku sprzedażowego o 300%. Musimy pamiętać, że zdjęcie jest częścią procesu sprzedaży, a zatem jednym ze składowych elementów konwersji. Jeżeli poprawimy zdjęcia na naszym sklepie to w rezultacie konwersja może się podnieść z 1,2% do ok. 2%. Oznaczałoby to, że dobre zdjęcie odpowiada aż za 60% rezultatu. Efekt zwykle widać w statystykach po trzech miesiącach.

Pamiętajmy też, że wszystko zależy od innych części składowych konwersji.

Forrester ocenia, że najważniejsze są opisy produktów, zdjęcia, ceny, polityka gwarancyjna i polityka wysyłki oraz zwrotów. Dalej należy wymienić formy płatności i sam proces składania zamówienia. Nie zapominajmy także o czasie dostawy i wiarygodności sklepu (opinie klientów o produktach i opinie o sklepie).

Warto dodać też, że zdjęcia w dużym stopniu świadczą o profesjonalizmie sklepu internetowego. Ich jednorodność i wysoka jakość w dużej mierze tworzą szatę graficzną sklepu. Obecnie wystarczy zbudować sklep na nowoczesnym silniku, z wykorzystaniem aktualnych szablonów i nie trzeba specjalnie zatrudniać do tego grafika. Wypełnienie dobrymi fotografiami pozwoli stworzyć profesjonalny wizerunek.

O dziwo, na rynku reklamy nie ma wielu ogólnodostępnych badań na temat skuteczności fotografii. Każdy sklep robi takie analizy na własną rękę. Dostepne są zaawansowane narzędzia do pomiaru różnych czynników wpływających na konwersję w sklepie online, do obserwowania ścieżek klienta, heatmap, śledzenia ruchów kursora itd. Lecz dopiero po wdrożeniu ulepszenia, albo wprowadzenia testów A-B możecie Państwo ocenić, co działa lepiej. Cała ta praca wymaga inwestycji i nie każdy sklep stać na takie działanie.

Atrakcyjne zdjęcia produktowe – o czym należy pamiętać przy fotografii produktowej?

Poniżej przedstawiamy kwestie stricte poradnikowe, zebrane z uwagi na częste pytania naszych Klientów.

Czy można wyeksponować białe produkty na białym tle?

Białe produkty można wyeksponować na białym komputerowym tle, ponieważ nie istnieją fizycznie obiekty o takiej charakterystyce kolorystycznej – lub innymi słowy – nie posiadają takich wartości liczbowych w przestrzeni sRGB jak biel komputerowa (255, 255, 255). Nie oznacza to jednak, że nie należy takiego białego obiektu uwypuklić na takim tle. W takim przypadku dobrze jest dorzucić cień odcinający od tła, odbicie lustrzane lub w ogóle zdecydować się na zmianę tła na np. na lekko szare (jeśli to pasuje do stylistyki całego sklepu).

Dlaczego w moim produkcie odbijają się niepożądane kolory lub inne przedmioty?

Osobną kwestią są produkty łatwo „łapiące” zafarb z otoczenia. Dotyczy to przedmiotów wykonanych z metalu, szkła, z powierzchniami lakierowanymi, kształtami sferycznymi lub w pełni kulistymi. Takie obiekty są szczególnie trudne do fotografowania, bo przejmują kolory z sąsiadujących ze sobą przedmiotów. Wybitnie trudne są połyskliwe zaokrąglone powierzchnie, które ciężko jest odizolować od otoczenia, tak by nic się w nich nie odbijało. Nie rzadko zdarza się, że w takiej powierzchni da się dojrzeć samego fotografa w takim odbiciu.

Dobre zdjęcia produktowe oczywiście są pozbawione tych mankamentów.

Klient musi skupić się na produkcie w jego czystej formie – bez tzw. zafarbów, blików i zmiany tonów.

Robienie fotografii tego typu opiera się na odpowiednim oświetleniu i odizolowaniu obiektu od otoczenia.

Wykonujemy zdjęcia z wykorzystaniem lamp oświetlających zarówno tło, jak i przedmiot. Także ustawienie produktu względem tła ma znaczenie. Taki układ pozwala uzyskać dogodne warunki fotografii oraz minimalizuje i przyspiesza retusz.

Lampy to jednak nie wszystko. Korzysta się jeszcze z modyfikatorów światła (srebrne parasolki, rozmaite softboxy, różnego rodzaju czasze, blendy, dyfuzory, ekrany odbijające światło). Pozwala to na zapanowanie w pełni nad rozchodzącym się błyskiem.

Zobacz: fotografia produktowa Katowice

Ile zdjęć potrzebuje jeden produkt?

Wszystko zależy od produktu. Jeśli ma więcej detali które chcemy wyeksponować na przybliżeniu to warto wykonać jeszcze jedno zdjęcie na szczegół.

Wiele też zależy oczywiście od przeznaczenia zdjęć. Zwykle doradzamy naszym Klientom ile fotografii powinno się wykonać.

  • Dużą ilość zdjęć zwykle mają plecaki i torby, szczególnie jeśli eksponujemy wnętrze, kieszenie, zamki
  • Ubrania to zwykle 2-6 zdjęć
  • Buty to około 3-6 szt.
  • Elektronika 3-6 szt.
  • Smartfon 4 szt.
  • Biżuteria 1-2 szt.
  • Pozostała Galanteria skórzana 2-4 szt.

Jak wycenić zdjęcia produktowe, które jako producent możesz sprzedawać

Głównym celem większości przedsiębiorstw jest zarabianie pieniędzy. Zatem jeśli jesteś producentem, a w Twojej branży pozwalają na to warunki możesz oferować dystrybutorom sprzedaż swoich produktów wraz z pełnym zapleczem materiałów do nich. To znaczy, dostarczysz im ulotki produktów, teksty do sklepu internetowego oraz zdjęcia. Dodatkowo możesz na tym zarobić udzielając licencji na materiały.

Taka praktyka wydaje się dziwna, ale pojawia się już w USA. Zapoczątkowała ją właściwie pandemia koronawirusa – natłok nowych sklepów internetowych spowodował wzrost zapotrzebowania na materiały graficzne – często też unikatowe zdjęcia. Tym sposobem producenci próbowali budować zaporę wejścia na rynek dla sklepów z niskimi budżetami, które mogły zagłuszać partnerów premium.

W tego typu modelach biznesowych zdjęcia i materiały dodatkowe wyceniane są na 1$ za zdjęcie, co oczywiście ma znaczenie dla biznesu przy większych ilościach zdjęć.

Przejdź do początku strony